In his eternal quest for finding the Story of all Stories, master storyteller Thomas Dudkiewicz storms the stage with his never ending story. His new solo performance The Last Chapters: An existential, immersive experience in which a storyteller dives into the mind of the comatose actor ‘Thomas’ in a desperate final attempt to bring him back to consciousness. The storyteller drags Thomas into a personal odyssey along the edges of the imagination and the Self. The subconscious is defined by chaos, the narrative by order. But the subconscious fights back. A cosmic battle of life and death.
Just like in Bedtime Stories the soundscape plays a vital role in the immersive power of this performance. This time Dudkiewicz uses a binaural audio systeem. A medium with which he explores and conjures infinite worlds to bring the ultimate story to life.
Language: English
An immersive sound system with binaural audio? What? Read more.
Credits
Concept, text and acting
Thomas Dudkiewicz
Director and dramaturgical advice
Thibaud Delpeut
Sound design
Tomas Loos
Scenography and light-design
Hendrik Walther
Technical team
Denzo Theatertechniek (André Goos), Marcel Janssen, Ruud Lamers, Noor Thijssen
Production leader
Andrea van Bussel
Publicity/marketing
Esra J. Merkel & Pien Visser
Graphic design
Ruben Verkuylen
Photography poster
Lonneke van der Palen
Business management
Martha van Meegen
Business assistant
Mara Liza de Bakker
Production
URLAND
Coproduction
Theater Rotterdam
Special thanks to
Marijn Alexander de Jong, Ludwig Bindervoet en Jimi Zoet.
The research for this performance was done at the Innovation:Lab of Theater Utrecht (Samiha Awad, Abdelhadi Baaddi, Sebastiaan Kox, Sander van der Werff)
URLAND is made possible by Gemeente Rotterdam and Fonds Podiumkunsten.
Reviews
"Drie katten, een Amerikaanse schrijver of een bloeddorstige vis; met zijn stem kan Thomas Dudkiewicz alles zijn. [...] Als toeschouwer draag je een koptelefoon, waardoor het auditieve epos je oren binnen knalt of je, bijna fluisterend, kippenvel bezorgt. De live uitgevoerde soundscape van Tomas Loos zet de epische gevechten en heen en weer schietende dialogen kracht bij: onweer dondert, water raast en opeens tsjilpen de vogels. En zo is The Last Chapters een ode aan de verbeelding, waarin Dudkiewicz met zijn betoverende stemgebruik intrigeert en indruk maakt" -****
NRC (Elisabeth Oosterling)
"Een sprookjesachtige, gruwelijke queeste voorbij de grenzen van de verbeelding. [...] Het knappe samenspel tussen Dudkiewicz en Loos is een genot om naar te kijken. Dudkiewicz is als verteller virtuoos. Met gemak schakelt hij continu tussen microfoons, stemmetjes en rollen. ” - keuze van de criticus
Theaterkrant (Sam Simons)
"Nog nooit zoiets gezien. Wat een fenomenale voorstelling. Het verhaal zat ook goed in elkaar en de performance was perfect. En echt ideaal met de koptelefoon. Dikke 10!"
Carla, bezoeker van de première op 24 februari
"In deze audioperformance gaat Dudkiewicz als rasechte en buitengewone verhalenverteller door op de lijn van Bedtime Stories. Met een binauraal geluidsysteem wordt een soundscape gecreëerd die je, dankzij koptelefoon, volledig omringt. Op de bühne zien we een verteller met wat apparatuur, het verhaal sober aangezet met minimaal spel; de kracht zit hem in stemgebruik, tekst en bijkomende geluidseffecten. Meer is er niet nodig om een enorm rijke wereld te scheppen, die zeer nieuwsgierig maakt naar de uiteindelijke voorstelling."
Theaterkrant (Iris Spanbroek)
Played Venues
Explore The North / De Harmonie, Theater Rotterdam, Het Nationale Theater, Theater Kikker, De Schuur, Frascati, Grand Theatre, Theater de Maagd